Trečiadienį festivalio „Muzika erdvėje“ Vilniaus 700 m. jubiliejui skirtame renginių cikle „Muzika Vilniui“ atverta kompozitoriaus Heinerio Goebbelso instaliacijos Švč. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčioje pasaulinė premjera. Penktadienį, gegužės 12 d. 18 val., publika kviečiama susipažinti ir su platesne kompozitoriaus kūryba portretiniame koncerte Vilniaus rotušėje.
Heinerio Goebbelso kūrinys „Comforter“, vienoje iš Ramintojos erdvių sujungiantis muziką, vaizdo projekcijas, šviesas ir objektus, kviečia atrasti bažnyčios ir savo pačių skirtingus laikinumus, tarpusavyje besikalbančius laiko tėkmėje.
Trečiadienį atverta instaliacija jau traukia muzikos ir šiuolaikinio meno gerbėjus. Instaliacijos atidarymo dieną publika taip pat galėjo susitikti su pačiu autoriumi: vyko atviras pokalbis su Heineriu Goebbelsu, kurį moderavo kompozitorė Agnė Matulevičiūtė.
Susitikimo metu sveikinimo žodžius tarė Ramintojos bažnyčios bendruomenės puoselėtojas, policijos kapelionas kunigas Algirdas Toliatas bei festivalio „Muzika erdvėje“ pristatomo renginių ciklo „Muzika Vilniui“ ir jį organizuojančios kultūros inovacijų agentūros „Meno genas“ vadovas, kompozitorius Matas Drukteinis.
„Ramintoja yra monumentas trapiai mūsų laisvei. <…> Labai gera, kad tai palietė kompozitoriaus širdį, kad jis norėjo šioje vietoje palikti Vilniui dovaną. Noriu tik palinkėti kiekvienam iš mūsų, kad mylėtume savo miestą, kad mes kurtume, brangintume tai, ką esame gavę, ir tęstume kelią toliau“, – sveikino kun. A. Toliatas.
Matas Drukteinis padėkojo Lietuvos policijos departamentui ir Ramintojos bažnyčios bendruomenei, kad sutiko įsileisti šiuolaikinę muziką ir šią instaliaciją į bažnyčios erdves: „Heinerio Goebbelso sukurta instaliacija taikliai atskleidžia šios vietos istoriją, identitetą. Ši, kaip ir kiti Vilniui skiriami kūriniai, neabejotinai yra iš ties ypatingos muzikinės dovanos mūsų 700 metų jaunai sostinei.“
Kaip per susitikimą su publiką kalbėjo Heiner Goebbels, Vilnius turi pilnas skirtingų kompozitorių ir jam įspūdį padarė jų stiprus ryšis su visuomene. Kalbėdamas apie savo santykį su muzika, kūrėjas teigė, kad jam patinka tyrinėti garsines aplinkas.
„Nežinau, kaip kiti kompozitoriai, bet aš neklausau daug muzikos. Tikriausiai dėlto – ką galite pamatyti ir mano instaliacijoje, – kad nekuriu takoskyros tarp muzikos ir „nemuzikos“. Man tiek pat patinka arbatinuko garsas, kiek, pavyzdžiui, netoli mano namų Frankfurte vykstančių didelių statybų garsų. Su kiekvienu aplinkos garsu randu muzikinį ryšį – taip pat ir su balsais. Todėl mano kūriniuose galite išgirsti nemažai vokalinio garso: nebūtinai dainavimo, tai gali būti ir kalba, šnabždesiai. Kai viską aplinkui traktuoji kaip garsą, atsiveria beribės galimybės ir tai taip pat yra, ką noriu perduoti, kai jūs klausotės instaliacijos“, – kalbėjo Heineris Goebbelsas.
Penktadienį, gegužės 12 d. 18:00 val., vilniečiai ir miesto svečiai turės galimybę plačiau susipažinti su Heinerio Goebbelso kūryba. „LENsemble Vilnius“, vadovaujamas kompozitoriaus ir dirigento Vykinto Baltako, publikai pristatys puikiai Heinerio Goebbelso kūrybos bruožus ir stilių atspindinčius kūrinius. Koncerte taip pat talkins vieni gabiausių Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentų.
Po koncerto, 19:30 val., Goethe’s institutas Vilniuje renginia į lietuvių kalbą išverstos kultinės Heinerio Goebbelso knygos „Nebuvimo estetika“ pristatymą. Jame taip pat dalyvaus kompozitorius. Knygos pristatymą ir susitikimą su autoriumi ves teatrologas Audronis Liuga, įėjimas laisvas.