Po projekto „Vilnius tavo kuprinėje“ ekskursijų ar orientacinių žaidimų moksleiviai buvo skatinami toliau tyrinėti Vilnių savo mieste ir atrasti, ką bendro turi jų miestas, miestelis ar kaimelis su Lietuvos sostine. Pratęskite pažintį su Vilniumi savo gimtajame mieste! Dalyvauti šiame konkurse buvo kviečiamos visos Lietuvos mokyklos.
Kvietėme mokinius klasėmis atlikti kūrybinę užduotį – atrasti Vilniaus pėdsakus savo gyvenvietėje. Pasinaudodami savo žiniomis arba projekto „Vilnius tavo kuprinėje“ ekskursijose ir orientaciniuose žaidimuose įgytomis žiniomis ir jas papildomai plėsdami, moksleiviai draugystės tarp miestų galėjo ieškoti tiek gamtos objektuose, vietovardžiuose, gatvių pavadinimuose, tiek asmenybių gyvenime, architektūroje, miesto istorijose ir legendose.
Atliktą užduotį iliustruoti reikėjo savo kurtu žemėlapiu, nuotrauka, piešiniu ar kita Jums priimtina forma ir aprašykite trumpu, ne daugiau kaip 5 sakinių tekstu. Tereikėjo pažvelgti kūrybiškai!
Architektūra. Vilnius pasižymi unikalia architektūra. Moksleiviai galėjo ieškoti įvairių architektūros stilių, pvz., gotikos, baroko, neogotikos, modernizmo ir kt., objektų, kurių yra ir Vilniuje, ir jų gyvenamojoje vietovėje. Galima pasigilinti į tokių objektų istoriją ir reikšmę miestui ar gyvenvietei. O gal architektas iš Vilniaus suprojektavo pastatą Jūsų mieste?
Žymūs Vilniaus gyventojai. Kai kurie žymūs vilniečiai galbūt yra susiję ir su moksleivių gyvenamąja vietove: pavyzdžiui, rašytojas Ričardas Gavelis yra gimęs Vilniuje, o vidurinę mokyklą baigė Druskininkuose. Skatinome ieškoti sąsajų ir atlikti tyrimą apie pasirinktų asmenybių gyvenimą, darbus ir palikimą.
Tai – tik kelios idėjos, mokiniai galėjo rinktis kitas juos dominančias su Vilniumi susijusias temas: istoriją, geografiją, sportą, verslą, šiuolaikinį gyvenimą, kultūrą, madą ar kt.
Vilniaus miesto mokiniai atliko ir pateikė tokias pačias užduotis, kaip ir mokiniai iš kitų miestų. Vilniečiai buvo skatinami giliau pažinti savo miestą, jame atrasti naujų, iki tol nepažinotų objektų ar tyrinėti kitas dominančias temas ir savo atradimais pasidalyti su visos Lietuvos mokiniais.
Atliktas užduotis pateikti reikėjo pildant formą čia. Tuomet konkurso paraiška atsirado specialiame mūsų polapyje. Prašėme pateikti geros kokybės nuotrauką.
Pasižiūrėkite konkurso dalyvius
Organizatorius pasiliko teisę patikrinti informaciją ir jos neviešinti, jei ji neatitinka konkurso užduoties reikalavimų. Nugalėtojų pateiktų duomenų tikslumas buvo tikrinamas ir skelbiami tik teisingi rezultatai.
Visos Lietuvos 1–12 klasių mokiniai.
Dėmesio! Konkursas pratęsiamas!
Konkursas vyksta:
Nuo balandžio 17 d. iki gruodžio 1 d. už labiausiai patikusias užduotis buvo balsuojama internetu nuo gruodžio 4 d. iki gruodžio 10 d. Laimėtojai buvo paskelbti gruodžio 12 d.
Rezultatai buvo skelbiami www.700vilnius.lt svetainėje, o laimėtojai išrenkami per viešą internetinį balsavimą, kuris vyko specialiame polapyje.
Prizai – 200 Eur vertės „Maximos“ dovanų čekiai. Juos nugalėtojai galėjo panaudoti savo klasės poreikiams! Prizus įsteigė UAB „MAXIMA LT“.
Laimėtojai buvo renkami pagal amžiaus grupes: 1–4 klasių, 5–8 klasių ir 9–12 klasių. Iš konkurso dalyvių pagal didžiausią surinktų balsų skaičių nugalėtojomis buvo paskelbtos 3 pradinės klasės, 3 progimnazijos klasės ir 3 gimnazijos klasės.
Dalyviai privalėjo užduotis pateikti tvarkingai, pagal nurodytas konkurso taisykles. Organizatorius pasiliko teisę užduoties nepriimti.
Organizatorius neatsakė už nuostolius, susijusius su konkurso nutraukimu (sustabdymu) ar taisyklių pakeitimu.
Organizatorius turėjo teisę keisti taisykles, apie tai informuodamas tuo pačiu būdu, kokiu jos buvo paskelbtos.
Konkurso dalyviai dalyvaudami konkurse patvirtino, kad yra susipažinę su taisyklėmis, besąlygiškai su jomis sutinka ir įsipareigojo jomis vadovautis ir jų laikytis. Organizatorius pasiliko teisę pašalinti konkurso dalyvį iš konkurso ir (arba) nesuteikti teisės pasinaudoti konkurso pasiūlymu, jei konkurso dalyvis nesilaiko taisyklių.
Šiai idėjai įgyvendinti didelių finansinių išlaidų nereikia, moksleiviai buvo skatinami pasitelkti kūrybiškumą. Projektui įgyvendinti prireikė priemonių, kurių dažniausiai galima rasti mokykloje, – popieriaus, klijų, pieštukų, liniuočių, rašiklių, žirklių. Šios priemonės buvo reikalingos atliekant kūrybinę užduotį – kuriant žemėlapius komandose. Informacijos paieškai galėjo reikėti kompiuterio su interneto ryšiu.
Kauno mokykla, 2A klasė
Tyrinėjome Vilniaus gatvę Kauno mieste. Aiškinomės, kodėl Kaune yra Vilniaus gatvė ir kokią istoriją ji slepia. Štai ką pavyko išsiaiškinti: ji – seniausia mieste, viduramžiais tai buvo kelias į Vilnių! Daugelis pastatų prie šio kelio buvo mediniai, vėliau atsirado raudonų plytų turtingų miestiečių namų, kurių keletas išliko iki šių dienų. Žemėlapyje pažymėjome gražiausius šios gatvės pastatus.