Automobilių ekspertas atskleidė tiesą: varikliui pašildyti pakanka vos 30 sekundžių – sužinokite, kaip tai padaryti

700vilnius
3 min. skaitymo

Daugelis vairuotojų vis dar tiki mitu, kad žiemą automobilį būtina ilgai šildyti prieš pradedant kelionę. Tačiau profesionalus mechanikas Momo atskleidė, kodėl šiuolaikiniams automobiliams pakanka vos pusės minutės pašildymo – ir kaip tai gali prailginti jūsų transporto priemonės tarnavimo laiką.

Kodėl 30 sekundžių yra viskas, ko reikia jūsų varikliui?

„Šis trumpas laikas yra visiškai pakankamas, kad variklio alyva pasiektų cilindro galvutes – viršutinę variklio dalį,” – paaiškino Momo naujausio interviu metu. Kai tepalas tolygiai pasiskirsto vidiniame sistemoje, trintis tarp metalinių detalių ženkliai sumažėja, todėl variklis pradeda dirbti stabiliai ir be perteklinio kaitimo.

Šis spartus, bet efektyvus procesas ne tik padidina variklio darbo efektyvumą, bet ir apsaugo nuo ankstyvų gedimų, prailgindamas automobilio tarnavimo laiką. „Vos po pusės minutės darbo jau galima saugiai išvažiuoti į kelią,” – pabrėžė ekspertas.

Ką daryti, kai reikia atitirpinti stiklus?

Žiemos rytais vairuotojams dažnai tenka susidurti su apledėjusiais ar aprasojusiais stiklais. Mechanikas patikino, kad šiuo atveju ilgesnis variklio darbas yra visiškai pateisinamas.

„Jei norite pašildyti automobilį tiek, kad stiklas atitirptų, tai visiškai normalu,” – paaiškino Momo, nuramindamas vairuotojus, kuriems tenka ilgiau palikti veikiantį variklį šaltuoju sezonu.

Kaip išvengti nereikalingo degalų švaistymo?

Nors ilgesnis automobilio šildymas šaltuoju metu yra leistinas, specialistas įspėjo dėl nereikalingo degalų eikvojimo. „Neleiskite varikliui per ilgai dirbti tuščiąja eiga, kitaip tiesiog švaistysite degalus,” – akcentavo jis.

Šis patarimas ypač aktualus šiandien, kai degalų kainos išlieka aukštos, o aplinkosauginiai aspektai tampa vis svarbesni kasdienio vairavimo kontekste.

Kaip suprasti, kad jūsų automobilis pasiruošęs kelionei?

Momo pateikė naudingą patarimą, kaip vairuotojai gali lengvai nustatyti, kada variklis jau visiškai pasiruošęs važiavimui – reikia stebėti tachometrą. Kai variklio apsukos pastebimai nukrenta, tai yra aiškus signalas, kad variklis jau tinkamai įšilęs.

„Paprastai apsukos nukrenta nuo daugiau nei 1000 iki šiek tiek mažiau nei 1000 apsukų per minutę,” – paaiškino mechanikas. Jis taip pat paminėjo, kad konkretūs skaičiai gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio, variklio galingumo ir cilindrų skaičiaus, todėl verta atkreipti dėmesį į savo automobilio specifiką.

Ekspertų išvados: efektyvus variklio pašildymas taupo laiką ir pinigus

Nors senesnės kartos automobilių savininkai buvo įpratę šildyti variklius ilgiau, šiuolaikinės technologijos ir alyvos sudėtis leidžia žymiai sutrumpinti šį procesą. 30 sekundžių taisyklė ne tik padeda sutaupyti laiko ir degalų, bet ir užtikrina optimalų variklio darbą net žiemos sąlygomis.

Kitą kartą įsėdę į automobilį žiemos rytą, prisiminkite – jūsų varikliui reikia vos pusės minutės, kad būtų pasiruošęs kelionei. Tai ne tik praktiška žinoti, bet ir naudinga jūsų automobilio ilgaamžiškumui ir jūsų piniginei.

Pasidalink su draugais