Kiek iš tiesų kainuoja gera reklamos gamyba ir kur dažniausiai permokama?

Deividas
4 min. skaitymo

Skamba per gerai, kad būtų tiesa. Pasiūlymas: reklama vos už kelias dešimtis eurų. Gaminama greitai, montuojama „už simbolinę sumą“. Viskas atrodo paprasta – kol nepamatai, kaip atrodo galutinis rezultatas. Spalvos ne tokios, kaip tikėjaisi. Šriftas neįskaitomas. Ir net logotipas suspaustas, tarsi prispaustas tarp rėmų.

Tada supranti – pigumas kainavo daugiau nei planavai. Ne eurais, o laiku, nervais ir tuo, kaip tavo verslas atrodo praeiviui.

Ne skaičius, o istorija

Reklamos kaina niekad netelpa į vieną eilutę. Ji pasako istoriją: kas kūrė dizainą, kiek žmonių dirbo, ar buvo tiksliai matuota, ar reikėjo derinti leidimus, ar buvo užsakytos šviesdėžės, ar tik viniliniai tentai. Dažnai tai, kas atrodo „paprasta reklama“, slepia dešimtis mažų sprendimų.

Pavyzdžiui, reklamos gamyba Vilniuje skiriasi kaip diena ir naktis – vieni dirba iš karto ir aiškiai, kiti mėgsta miglą: nurodo kainą „nuo“, o vėliau ima už kiekvieną papildymą. Kai klientas to nesupranta – permoka. Ne todėl, kad pasitikėjo, o todėl, kad nesiklausė, ką perka.

Kur pinigai dingsta nepastebėti?

Viena iš dažniausių vietų – dizainas. Į kainą „neįeina“ niekas, išskyrus spaudą. O tada prasideda: maketavimas – papildomai. Failo paruošimas – dar papildomai. Perkėlimas į formatą – vėl sąskaita. Nors viskas, ką norėjai, buvo aiškus, aiškiai matomas reklaminis užrašas.

Kita – montavimas. Kartais jis nėra minimas iki paskutinės minutės. Arba siūloma „susiorganizuoti patiems“. Ir staiga, kaina, kuri atrodė patraukli, jau viršijo visas ribas.

Trečia – medžiagos. Vizualiai jos gali atrodyti panašiai. Bet viena laikys metus, kita – trejus. Viena bluks po mėnesio, kita išlaikys ryškumą net po lietuviškos žiemos. Štai kodėl verta domėtis, ką tiksliai naudoja gamintojai.

Pigus klientas – brangus rezultatas

Įmonės dažnai renkasi mažiausią kainą. Ypač pirmą kartą. Tačiau realybė greitai parodo, kad pigumas – brangiausias pasirinkimas. Gavus blogą rezultatą, reikia jį taisyti. O kai taisyti nebeįmanoma – daryti iš naujo. Ir tuomet jau kalbame apie dvigubą sąnaudą. Ne vien pinigais, bet ir reputacija.

Pasitaiko net atvejų, kai įmonė gėdijasi savo reklamos. Nors sumokėjo už ją. Ir tik todėl, kad pasirinko ne patikimą partnerį, o „geriausią kainą“. Tokią, kuri vėliau skaudžiai kainuoja.

Kur verta investuoti

Gera reklama kuria pasitikėjimą. Viskas prasideda nuo pirmo vaizdo – praeivio akiai tavo verslas arba patikimas, arba abejotinas. Viskas priklauso nuo vaizdo, spalvos, idėjos ir pateikimo. Šviesdėžės, jei jos ryškios, veikia ne blogiau nei geras vitrininis langas. Tentas, jei jis švarus ir tikslus, gali atstoti net vitriną. Reklaminis stendas, jei jis tinkamoje vietoje, gali tapti pardavėju.

Reklamos gamyba Vilniuje nėra loterija. Bet pasirinkus netinkamą partnerį – pasekmės jaučiasi ilgai. Ir tai ne techniniai nesklandumai, o emocinis fonas: arba klientas nori pasitikėti, arba žiūri į tavo ženklą ir suka galvą – „ar čia rimta įmonė?“.

Atsakymas slypi ne kainoje, o klausimuose

Kiek kainuoja reklama? Ne tai reikia klausti. Verčiau – „kiek verta skirti, kad ji veiktų?“ Ir „kas atsitiks, jei pataupysiu, bet neatliks savo darbo?“.

Atsakymai aiškūs. Ir jie neturi nieko bendro su pigiausia sąmata.

Pasidalink su draugais