Ekspertas įspėja: šie 7 įpročiai greitai sunaikins jūsų automatinę pavarų dėžę

700vilnius
7 min. skaitymo

Automatinės transmisijos kasdien tarnauja milijonams vairuotojų, tačiau daugelis jų nesąmoningai elgiasi taip, kad žymiai sutrumpina jų tarnavimo laiką. Šios sudėtingos mechaninės sistemos reikalauja specialios priežiūros ir naudojimo praktikos, kurią transporto priemonių savininkai dažnai ignoruoja. Nuo skysčių keitimo nepaisymo iki agresyvaus vairavimo įpročių – septynios dažniausiai daromos klaidos pagreitina nusidėvėjimą ir sukelia brangias gedimus. Supratimas apie šiuos žalingus įpročius gali padėti vairuotojams išvengti ankstyvo transmisijos keitimo ir prailginti transporto priemonės patikimumą. Skirtumas tarp tinkamos ir netinkamos transmisijos priežiūros dažnai siekia tūkstančius dolerių.

Reguliarių skysčių keitimo nepaisymas

Transmisijos skystis yra bet kokios automatinės transmisijos sistemos gyvybiškai svarbi dalis, atliekanti nepakeičiamas tepimo, aušinimo ir hidraulinio slėgio funkcijas.

Gamintojai rekomenduoja keisti transmisijos skystį kas 50 000–60 000 kilometrų, tačiau daugelis transporto priemonių savininkų nepaiso šio svarbaus techninės priežiūros darbo. Senstant skystis praranda apsaugines savybes ir užsiteršia metalinėmis dalelėmis bei trinties medžiagomis.

Neteisingų skysčių tipų naudojimas dar labiau apsunkina problemą, sukeldamas sankabų ir hidraulinių komponentų gedimus. Šis aplaidumas pagreitina tikslių komponentų nusidėvėjimą, dėl to transmisijos tarnavimo laikas gali sutrumpėti nuo 300 000–400 000 kilometrų iki vos 150 000 kilometrų.

Reguliarus skysčių keitimas yra viena iš ekonomiškiausių priemonių, padedančių išvengti brangių transmisijos remonto darbų.

Perkėlimas iš vienos pavaros į kitą visiškai nesustojant

Nors daugelis vairuotojų mano, kad perjungimas iš važiavimo į atbulinę eigą transporto priemonei dar judant sutaupo laiko, šis įprotis sukelia didelę žalą automatinėms transmisijoms.

Dėl to susidaro smūginės apkrovos vidinėms detalėms, ypač planetinių pavarų rinkiniams ir sankabų paketams. Kai transmisija bando įjungti priešingą kryptį, o judesio pagreitis išlieka pirminėje kryptyje, detalės patiria didžiulį įtempį.

Laikui bėgant tai sukelia guolių, sankabų ir diržų priešlaikinį nusidėvėjimą. Mechanikai rekomenduoja visiškai sustoti prieš perjungiant iš važiavimo į atbulinę eigą, kad būtų užtikrintas transmisijos ilgaamžiškumas ir išvengta brangių remontų.

Agresyvus greitėjimas ir staigus stabdymas

Kiek kartų vidutinis vairuotojas savo transporto priemonę staigiai pagreitina ir po to staigiai stabdo? Toks vairavimo būdas, nors ir įprastas miesto sąlygomis, smarkiai pagreitina automatinės transmisijos nusidėvėjimą.

Agresyvus greitėjimas verčia transmisijos komponentus dirbti esant dideliam krūviui, o staigus stabdymas sukuria priešingas jėgas visoje transmisijos grandinėje. Šios smūginės apkrovos sukelia ankstyvą susidėvėjimą sankabų paketų, juostų ir hidraulinių komponentų.

Be to, toks vairavimo stilius padidina eksploatavimo temperatūrą, dėl to greičiau susidėvi transmisijos skystis.

Sklandesnio vairavimo įpročių įgijimas ne tik žymiai prailgina transmisijos tarnavimo laiką, bet ir sumažina degalų sąnaudas bei pagerina bendrą transporto priemonės ilgaamžiškumą.

Ankstyvi įspėjamieji požymiai ir simptomai

Daugelis vairuotojų nepastebi subtilių požymių, kurie prieš tai rodo didelius transmisijos gedimus, dažnai atmetant ankstyvosios įspėjamosios ženklai kaip laikinas anomalijas. Šis neatsižvelgimas paprastai veda prie katastrofiškų gedimų, kuriuos būtų galima išvengti laiku įsikišus.

Pagrindiniai įspėjamieji požymiai yra transmisijos drebėjimas, vėluojantis įjungimas perjungiant pavaras, neįprasti šnypšimo garsai eksploatuojant ir perkaitimas. Šie simptomai rodo vidinių komponentų nusidėvėjimą, skysčių susidėvėjimą arba mechanines problemas sistemoje.

Laiku reaguojant į šiuos įspėjimus ir atlikus profesionalią diagnostiką, transporto priemonių savininkai gali sutaupyti tūkstančius eurų, kuriuos būtų tekę išleisti dideliems remontams, ir išvengti per ankstyvo transmisijos, kurią dar galima

Neteisingų transmisijos skysčių tipų naudojimas

Tinkamos transmisijos skysčio pasirinkimas yra vienas iš svarbiausių, tačiau dažnai pamirštamų automatinės transmisijos priežiūros aspektų. Gamintojai kuria specialias skysčių sudėtis, pritaikytas prie unikalių hidraulinių sistemų ir transmisijų trinties reikalavimų.

Naudojant netinkamus skysčių tipus, galima smarkiai pažeisti sankabos plokštes ir hidraulinius komponentus, o tai gali sukelti ankstyvą transmisijos gedimą. Netinkamame skysčio sudėtyje gali trūkti esminių trinties modifikatorių, ploviklių arba klampumo savybių, reikalingų idealiam veikimui. Dėl šio neatitikimo greičiau susidėvi komponentai ir gali netekti galiojanti transporto priemonės garantija.

Vairuotojai, renkantis transmisijos skystį, visada turi laikytis gamintojo specifikacijų, nes šis nedidelis detalė turi didelę įtaką transmisijos ilgaamžiškumui ir veikimui.

Perkaitimas dėl vilkimo ir sudėtingo reljefo

Nors skysčių pasirinkimas tiesiogiai veikia transmisijos būklę, per didelis karštis yra ne mažiau žalingas automatinėms transmisijoms. Vilkiant sunkius krovinius, važiuojant stačiais kalnais ar ekstremaliomis temperatūromis, transmisija dirba intensyviau ir generuoja pavojingą karštį.

Kai temperatūra pakyla virš normalios darbinės temperatūros ribų, transmisijos skystis greitai susidėvi ir praranda savo tepimo savybes. Dėl perkaitimo sugadinami svarbūs sandarikliai ir vidiniai komponentai, o tai veda prie ankstyvo gedimo. Transmisijos, suprojektuotos standartinėms važiavimo sąlygoms, gali nesugebėti susidoroti su tokiomis sudėtingomis situacijomis.

Vairuotojai, kurie reguliariai susiduria su sudėtingomis sąlygomis, turėtų apsvarstyti galimybę įrengti papildomus transmisijos aušintuvus ir laikytis griežtesnių techninės priežiūros grafikų. Šios prevencinės priemonės gali žymiai prailginti transmisijos tarnavimo laiką ir išvengti brangių remontų.

Gamintojo techninės priežiūros grafiko nesilaikymas

Galbūt dažniausias automatinės transmisijos pažeidimas yra paprasčiausiai gamintojo rekomenduojamo techninės priežiūros grafiko nesilaikymas. Gamintojai nurodo skysčių keitimo intervalus (paprastai kas 50 000–60 000 kilometrų) remdamiesi išsamiomis bandymų ir inžinerijos žiniomis.

Kai savininkai nesilaiko šių gairių, transmisijos skystis susidėvi, praranda tepimo ir aušinimo savybes ir kaupiasi metalinės dalelės bei teršalai. Šios priemaišos pagreitina komponentų nusidėvėjimą, ypač paveikdamos sankabas ir hidraulines sistemas.

Neteisingų skysčių tipų naudojimas dar labiau padidina šią žalą, nes šiuolaikinės transmisijos reikalauja specialių sudėčių. Reguliariai atliekama techninė priežiūra gali pratęsti transmisijos tarnavimo laiką iki 300 000–400 000 kilometrų, o nepriežiūra dažnai sutrumpina tarnavimo laiką 50–66 %, dėl to tenka patirti didelių išlaidų dėl priešlaikinio keitimo.

Išvada

Automatinės transmisijos ilgaamžiškumas labai priklauso nuo tinkamų priežiūros įpročių. Vengiant septynių žalingų veiksmų – skysčių keitimo nepaisymo, netinkamo perjungimo, agresyvaus vairavimo, įspėjamųjų ženklų ignoravimo, netinkamų skysčių naudojimo, perkaitimo dėl per didelės apkrovos ir priežiūros grafiko nesilaikymo – galima išvengti ankstyvos gedimo. Reguliari techninė priežiūra pagal gamintojo specifikacijas ir atsargus vairavimas prailgins transmisijos tarnavimo laiką ir gali sutaupyti transporto priemonių savininkams tūkstančius eurų brangių remonto ar keitimo išlaidų.

Pasidalink su draugais